Multiplā skleroze

Sākums / Pacientiem / Multiplā skleroze

Kas ir Multiplā skleroze?

Multiplā skleroze ir progresējoša, hroniska centrālās nervu sistēmas saslimšana, kas visbiežāk skar gados jaunus cilvēkus darbspējīgā vecumā. Par slimības sākumu var liecināt tādi simptomi kā notirpums kādā ķermeņa daļā, koordinācijas traucējumi, redzes traucējumi, vājums/nespēks rokā vai kājā. Svarīgi atzīmēt, ka multiplās sklerozes gadījumā simptomi sākas pakāpeniski un saglabājas vismaz 24 stundas. Slimība norit ar paasinājumiem, starp kuriem sākuma stadijās nekādu sūdzību nav. Mūsdienās, pateicoties agrīnām diagnostikas un ārstēšanas iespējām, multiplās sklerozes pacientiem var nodrošināt labu dzīves kvalitāti, lai tie varētu dzīvotu pilnvērtīgu dzīvi. Lai laicīgi uzstādītu multiplās sklerozes diagnozi un, nepieciešamības gadījumā, uzsāktu specifisko terapiju, jākonsultējas pie neirologa kas specializējas multiplās sklerozes ārstēšanā un pacientu novērošanā.

Informācija pacientiem par  multiplās sklerozes klīniskiem pētījumiem:

šobrīd ir iespējams piedalīties vairākos  multiplās sklerozes jaunāko medikamentu starptautiskos klīniskos pētījumos. Medikamenti paredzēti recidivējoši remitējošas un sekundāri progresējošas slimības gaitas ārstēšanai.

Kontakttelefons: 28810330

Multidisciplināra rehhabilitācija  multiplās sklerozes pacientu aprūpē –

ietver simptomu kontroli un monitoringu, pacientu un aprūpētāju izglītošanu un atbalstīšanu. Programma ietver klīniskā farmaceita bezmaksas konsultāciju, kas ir farmaceits ar paplašinātām klīniskām zināšanām, kas  ļauj izvērtēt un palīdzēt cilvēkam noorientēties zāļu klāstā, ļaujot rūpīgi sekot terapijas gaitai, iespējamiem efektu samazinošiem faktoriem, ar mērķi sasniegt individuālu terapijas kontroli katram pacientam.

Papildus informāciju var saņemt pa tālruni: 67186950.

Informācija par multiplās sklerozes vadlīnijām pieejama NVD mājas lapā:

Multiplā skleroze
4 (80%) 4 votes